Attention to dyslexia in the art CLIL classroom
Fecha
2023-10-24
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Jaén: Universidad de Jaén
Resumen
(ES)Este trabajo fin de máster es una propuesta didáctica que tiene como objetivo la creación de una unidad
didáctica para la materia de Dibujo Artístico I de 1o de bachillerato, integrada en el programa AICLE y
teniendo en cuenta la presencia de alumnos disléxicos en clase. Está mayoritariamente enfocada en la
atención a la diversidad a través de la integración de metodologías que benefician tanto al alumnado
disléxico como al no-disléxico y fundamentalmente enfocadas en la oralidad y en el trabajo en equipo.
(EN)This master's dissertation is a didactic proposal that aims to create a didactic unit for the subject of Artistic Drawing I of 1st year of high school, integrated into the CLIL program and taking into account the presence of dyslexic students in class. It is mainly focused on diversity through integrating methodologies that benefit dyslexic and non-dyslexic students and is fundamentally focused on orality and teamwork.
(EN)This master's dissertation is a didactic proposal that aims to create a didactic unit for the subject of Artistic Drawing I of 1st year of high school, integrated into the CLIL program and taking into account the presence of dyslexic students in class. It is mainly focused on diversity through integrating methodologies that benefit dyslexic and non-dyslexic students and is fundamentally focused on orality and teamwork.