La adicción a internet y las redes sociales, y el bienestar emocional
Archivos
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
Fecha
2022-04-07
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Resumen
[ES] El propósito de esta revisión ha sido estudiar la relación entre la adicción a internet y redes
sociales con el bienestar emocional, además de examinar cuáles son los diversos factores que funcionan
como predictores de estas adicciones en sujetos de edades comprendidas entre los 11 y los 65 años. Los
resultados de los estudios revisados muestran diversos factores cognitivos, emocionales y
psicopatológicos que, efectivamente, pueden predisponer o explicar la aparición de las adicciones a
internet y a las redes sociales, y a su vez, muestran las consecuencias negativas que tienen estas
adicciones y estos factores sobre el bienestar emocional y mental.
[EN] The purpose of this review was to study the relationship between internet and social network addiction and emotional well-being, as well as to examine the various factors that function as predictors of these addictions in participants aged between 11 and 65 years. The results of the revised studies show various cognitive, emotional and psychopathological factors that may indeed predispose to or explain the emergence of internet and social network addictions, and in turn, show the negative consequences of these addictions and these factors on emotional and mental well-being.
[EN] The purpose of this review was to study the relationship between internet and social network addiction and emotional well-being, as well as to examine the various factors that function as predictors of these addictions in participants aged between 11 and 65 years. The results of the revised studies show various cognitive, emotional and psychopathological factors that may indeed predispose to or explain the emergence of internet and social network addictions, and in turn, show the negative consequences of these addictions and these factors on emotional and mental well-being.
Descripción
Palabras clave
Educación