Análisis Estratégico y Formulación de la Estrategia de Heineken España, S.A.
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Fecha
2018-10
Autores
Título de la revista
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Editor
Jaén: Universidad de Jaén
Resumen
[ES] El análisis estratégico es una herramienta esencial para la
formulación de la estrategia. En este trabajo se realizará un análisis
estratégico para Heineken España, S.A. empresa dedicada a la
producción y distribución de cervezas. Para el análisis estratégico,
primero se describe la empresa elegida, así como, su visión y
misión. En segundo lugar, se estudia los objetivos y estructura de
la empresa. En tercer lugar, se realiza el análisis tanto externo
como interno. Para el análisis externo, se utiliza como
herramientas de estudio el perfil estratégico del entorno (PESTEL)
para el análisis del entorno genérico y las cinco fuerzas de Porter
para el análisis específico. Para el análisis interno, se realiza un
perfil estratégico de la empresa e identificación de los recursos y
capacidades que posee la empresa. Después, se expone de forma
conjunta ambos análisis mediante una matriz DAFO. Por último,
se recomienda una estrategia competitiva y corporativa.
[EN] The strategic analysis are an essential tool for the fomulation of the strategy. In this job, It will made one strategic analysis for Heineken España, S.A., this company is dedicated to the production and distribution of beer. For strategic analysis, In the first place, the chosse´s company is describes and his visión and mission. Secondly, The objectives anda structure of the company are study. In the third place, The analysis is done both external and internal. For external analysis, the strategic profile of th generic environment (PESTEL) is used as study tool and the Porter´s five hard is used for it study specifc analysis. For internal analysis, I made a strategic profile and I identification of the means and capacity of the company. Then, both analyzes are presented together through a SWOT matrix. Finally, the choise of competitive and corporate.
[EN] The strategic analysis are an essential tool for the fomulation of the strategy. In this job, It will made one strategic analysis for Heineken España, S.A., this company is dedicated to the production and distribution of beer. For strategic analysis, In the first place, the chosse´s company is describes and his visión and mission. Secondly, The objectives anda structure of the company are study. In the third place, The analysis is done both external and internal. For external analysis, the strategic profile of th generic environment (PESTEL) is used as study tool and the Porter´s five hard is used for it study specifc analysis. For internal analysis, I made a strategic profile and I identification of the means and capacity of the company. Then, both analyzes are presented together through a SWOT matrix. Finally, the choise of competitive and corporate.