RELACIÓN ENTRE LA ADQUISICIÓN DE LOS CONCEPTOS BÁSICOS Y EL DESARROLLO DE LA LATERALIDAD EN EDUCACIÓN INFANTIL.
Archivos
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
Fecha
2018-05-22
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Jaén: Universidad de Jaén
Resumen
tellano (máx. 150 palabras)
El presente Trabajo Fin de Grado tiene como objetivo conocer si existe alguna relación entre
la correcta lateralización y la adquisición de los conceptos básicos en alumnos de Educación Infantil.
Esta investigación se desarrolla partiendo del interés sobre el aprendizaje de los conceptos espaciales,
temporales, cuantitativos y cualitativos que constituyen un aspecto fundamental en el ámbito escolar,
así como sobre el adecuado desarrollo de la lateralidad en los estudiantes. Para ello, se ha diseñado
una investigación basada en una metodología descriptiva y correlacional. Como instrumentos para la
recogida de datos se ha utilizado el test Boehm-3 de conceptos básicos y un test de lateralidad basado
en el Test de Harris. Finalmente, los resultados obtenidos, determinan que existe una relación entre el
desarrollo de la lateralidad en el alumnado de la etapa de Educación Infantil y la adquisición de los
conceptos básicos
The purpose of this Final Degree Project is to know if there is any relationship between correct lateralization and the acquisition of basic concepts in Early Childhood students. This research is developed based on the interest in learning the spatial, temporal, quantitative and qualitative concepts that constitute a fundamental aspect in the school environment, as well as on the proper development of laterality in students. For this, an investigation based on a descriptive and correlational methodology has been designed. As instruments for data collection, the Boehm-3 basic concepts test and a laterality test based on the Harris Test have been used. Finally, the results obtained determine that there is a relationship between the development of laterality in the students of the Early Childhood Education stage and the acquisition of basic concepts
The purpose of this Final Degree Project is to know if there is any relationship between correct lateralization and the acquisition of basic concepts in Early Childhood students. This research is developed based on the interest in learning the spatial, temporal, quantitative and qualitative concepts that constitute a fundamental aspect in the school environment, as well as on the proper development of laterality in students. For this, an investigation based on a descriptive and correlational methodology has been designed. As instruments for data collection, the Boehm-3 basic concepts test and a laterality test based on the Harris Test have been used. Finally, the results obtained determine that there is a relationship between the development of laterality in the students of the Early Childhood Education stage and the acquisition of basic concepts
Descripción
Palabras clave
Mención Aprender a Descubrir el Mundo a través de las Ciencias y de la Lengua