Relevancia del conocimiento de los aceites de oliva: análisis y valoración.
Fecha
2017-05
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Editor
Jaén: Universidad de Jaén
Resumen
[ES]El cultivo del olivar y la producción de los aceites de oliva, cuentan con una tradición milenaria en España, y con un importante peso en la economía y el empleo en los territorios donde el olivar ocupa una extensión importante de superficie. Son los aceites de oliva por tanto un producto clave para España, pues se encuentra a la cabeza tanto en producción, exportación y comercialización a nivel mundial. En este trabajo se cuantifica el grado de conocimiento sobre los aceites de oliva de un segmento de población determinado con un resultado general y objetivo moderadamente positivo, además de medir la influencia que tienen ciertas variables sociodemográficas en dicho conocimiento. También se realiza una comparativa de la intensidad con la que asocian determinadas señales o referencias que aparecen o pueden aparecer en las etiquetas de determinados aceites de oliva.
[EN]Olive cultivation and production of olive oil, have an ancient tradition in Spain, and a significant weight in the economyand employment in the territories where the olive grove occupies an important extensión of surface. Olive oils are therefore a key product for Spain, because it is at the forefront both in production, export and marketing worldwide. This work quantifies the degree of knowledge about olive oils of a given population segment with a generally positive and objective result, in addition to measuring the influence of certain sociodemographic variables on this knowledge. It also makes a comparison of the intensity with wich they associate certain signals or references that appear or may appear in the labeling of certain olive oils.
[EN]Olive cultivation and production of olive oil, have an ancient tradition in Spain, and a significant weight in the economyand employment in the territories where the olive grove occupies an important extensión of surface. Olive oils are therefore a key product for Spain, because it is at the forefront both in production, export and marketing worldwide. This work quantifies the degree of knowledge about olive oils of a given population segment with a generally positive and objective result, in addition to measuring the influence of certain sociodemographic variables on this knowledge. It also makes a comparison of the intensity with wich they associate certain signals or references that appear or may appear in the labeling of certain olive oils.