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https://hdl.handle.net/10953.1/6489
Title: | Pronunciation and intonation patterns in EFL: a didactic proposal |
Authors: | Ciria-López, Alba |
Dirección: | Nieto-García, Jesús-Manuel |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] Este ensayo trata de la importancia de enseñar la pronunciación en nuestras clases de inglés. La manera en la que se enseña la pronunciación ha cambiado durante el pasado siglo y parece que con el enfoque comunicativo ha encontrado su sitio. Este documento tiene el objetivo de explicar cómo la pronunciación, en especial los elementos suprasegmentales, deben ser integrados en nuestra clase comunicativa de enfoque por tareas, además de examinar el papel del profesor. Finalmente se ha incluido una unidad didáctica que integra las cuatro destrezas y considera a la pronunciación como un elemento clave para que los estudiantes lleguen a ser inteligibles en inglés. [EN] This master paper deals with the importance of teaching pronunciation in our English classes. The way of teaching pronunciation has gone through a series of changes during the last century and it seems that pronunciation has found its place within the Communicative Approach. This essay aims at explaining how pronunciation, especially suprasegmental elements, should be integrated into the communicative task lesson and besides, examining the teacher’s role. Finally, a sample of a teaching unit integrating the four skills and regarding pronunciation as a key element for the students to become intelligible in English has been included. |
Issue Date: | 9-Nov-2017 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
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