Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/6459
Title: | 'Céad mile fáilte: “A hundred thousand welcomes: Teaching Ireland in the EFL classroom’ |
Authors: | Andrés-Moral, Sandra |
Dirección: | Demetriou-Demetriou, Eroulla |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] El presente trabajo tiene como objetivo estudiar la importancia de la enseñanza de la cultura extranjera, en este caso, la cultura irlandesa, en una clase y en un contexto de enseñanza de lenguas extranjeras. A pesar de que la cultura suele incluirse en la clase de inglés, normalmente se ve como un aspecto adicional y no como una parte fundamental del currículum. Así, me gustaría expresar la importancia de enseñar la cultura de forma integrada en nuestro día a día para conseguir que las mentes de nuestros alumnos estén más abiertas hacia lo diferente y, de esta manera, lograr que se acerquen más a la lengua extranjera y a las costumbres de su cultura. Para ello, se presentará una unidad didáctica completa con un conjunto de actividades relacionadas con las diferentes destrezas: la compresión y expresión de textos orales y escritos. [EN] The present paper explores the importance of the teaching of foreign culture, Irish culture in this case, in an EFL class and context. Even though culture is normally taken into account in the EFL classroom, it is usually seen as something additional and not as significant in terms of the curriculum. Therefore, I wish to stress the importance of teaching culture as an integrated part of every day’s lessons to broaden our students’ minds towards otherness and to come closer to the foreign language and its native speakers’ customs. In order to do this, a full explained Didactic Unit will be presented, containing a variety of activities related to the different skills: oral texts comprehension and production and written texts comprehension and production. Irish culture, then, will be used as the means of improving the English language in the English classroom. |
Keywords: | Inglés |
Issue Date: | 8-Nov-2017 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License