El Juego y la Enseñanza Bilingüe a través de la Educación Física
Archivos
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
Fecha
2017-05-23
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Jaén: Universidad de Jaén
Resumen
El presente trabajo estudia la evolución que tiene el alumnado para adquirir una segunda lengua extranjera, cómo se
forman las etapas de desarrollo de la misma, cómo se puede ensamblar en Educación Primaria utilizando diferentes
metodologías y enfoques que en la actualidad son empleados para lograr el objetivo de mejorar el desarrollo del
discente como papel principal del proceso de enseñanza - aprendizaje, de cara al futuro social que habita en la
actualidad. Para ello, el área de Educación Física puede aportar numerosos beneficios encontrados en los juegos,
como son la diversión, la comunicación entre iguales.
This paper researches the evolution of the students to obtain a second foreign language, how the stages of progress of the second language are formed, how can be assembled in Primary Education using different methodologies and approaches that are currently employed to achieve as objective to improve the development of the students as the main role of the teaching - learning process, fancing of social future that we have today. For this, the a rea of Physical Education can bring many benefits found in games, such as fun, communication between equals.
This paper researches the evolution of the students to obtain a second foreign language, how the stages of progress of the second language are formed, how can be assembled in Primary Education using different methodologies and approaches that are currently employed to achieve as objective to improve the development of the students as the main role of the teaching - learning process, fancing of social future that we have today. For this, the a rea of Physical Education can bring many benefits found in games, such as fun, communication between equals.
Descripción
Palabras clave
Educación Física