Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/4754
Title: Fin de Máster “CÓMO SE DIBUJA UN NIÑO” Y OTROS POEMAS DE GLORIA FUERTES. PROPUESTA DE PROGRAMACIÓN DIDÁCTICA PARA NIÑOS EXTRANJEROS DE EDUCACIÓN PRIMARIA.
Authors: Castillejo-Rodríguez, Laura-María
Dirección: Castillo-Martínez, Cristina
Departamento: Universidad de Jaén. Filología Española
Abstract: [ES]El objetivo principal de esta programación es desarrollar un ejemplo de trabajo donde se unifique el uso de los textos literarios en la clase de español como lengua extranjera, especialmente usando la poesía. Para eso, desarrollamos una propuesta de enseñanza basada en la poesía de Gloria Fuertes titulada “Cómo se dibuja un niño”. Para conseguirlo, vamos a usar diferentes tipos de actividades que van a ser muy positivas y productivas para incrementar la enseñanza de los estudiantes en esta segunda lengua.
[EN]The main aim of this syllabus is develop an example of work where unify the use of literary texts in the classroom of Spanish as a foreign language, specially using the poetry. For that, we develop a teaching proposal that is based in the poetry of Gloria Fuertes called “Cómo se dibuja un niño”. For this, we are going to use different kind of activities which are going to be very positives and productive for increase the teaching of students in this second language. The conclusion is that working with literary texts, can be more effective if we develop a teaching based on the real text as a instrument, since, the sense of the text should be established as the most important learning objective.
Issue Date: 5-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/masterThesis
Licencia de Acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Máster Universitario en Lengua Española y Literatura: Investigación y Aplicaciones Profesionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CastillejoRodrguezLauraMara_TFM_1516.pdf2,36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright