Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/3381
Title: Learning strategies in English language learning
Authors: Moral-Navarro, Mª-Dolores
Dirección: Ortega-Cebreros, Ana-Mª
Departamento: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: The central topic of this piece of academic work is the use of language learning strategies in English language learning. My project is constituted by a theoretical and a practical part. On the one hand, in the theoretical part, I have approached a bibliographical review of the most important theoretical aspects of language learning strategies: what they are, why they are important, how they can be classified and main studies on this topic. On the other hand, in the practice part, I have undertaken an experience of classroom research related to language learning strategies with a real group of English language learners and presented its results, focusing on the most important pedagogical implications of the topic.
El tema central de este trabajo académico es el uso de estrategias de aprendizaje de lenguas referido al aprendizaje de la lengua inglesa. Mi trabajo aparece constituido por una parte teórica y una parte práctica. La parte teórica del trabajo refleja una revisión bibliográfica de los aspectos teóricos más relevantes sobre estrategias de aprendizaje de una segunda lengua: definición, relevancia, clasificación y contribuciones principales en el estudio de las mismas. La parte práctica presenta una experiencia de investigación en el aula relacionada con el tema del trabajo y desarrollada con un grupo real de estudiantes de inglés como lengua extranjera. En el trabajo se describen los pasos de esta investigación y sus resultados, así como las implicaciones pedagógicas más importantes extraídas.
Issue Date: 14-Jun-2016
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Licencia de Acceso: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Appears in Collections:Grado en Estudios Ingleses

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright