Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/2480
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRoldán-Vendrell, Mercedes-
dc.contributor.authorPaulano-López, Noelia-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2016-02-25T12:29:53Z-
dc.date.available2016-02-25T12:29:53Z-
dc.date.issued2016-02-02-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/2480-
dc.description.abstractThis project presents a bibliographical revision of some general aspects about Bilingualism, specifically the psychological dimension. This dimension includes a description of the brain areas involved in language processing and how they work in cases of bilingualism. Then, some theories will be introduced in order to explain the simultaneous acquisition of two languages and the different stages of the process. It also includes how this type of acquisition differs from successive language acquisition and how the age of speakers may have effects on this process. Some effects of bilingualism are also discussed, such as possible effects on linguistic skills, cognitive or educational effects, or effects on the personality development of a bilingual speaker.es_ES
dc.description.abstractEste proyecto lleva a cabo una revisión bibliográfica de algunos aspectos generales del bilingüismo, en concreto la dimensión psicológica. El estudio de esta dimensión del bilingüismo incluye una descripción de las partes del cerebro involucradas en el procesamiento del lenguaje y cómo funcionan éstas en casos de bilingüismo. Después, se introducen algunas teorías con el propósito de explicar la adquisición simultánea de dos idiomas y las diferentes etapas del proceso. A continuación se establecen las diferencias entre adquisición simultánea y sucesiva y una breve explicación sobre los efectos de la edad en el proceso de adquisición sucesiva. También son tratados algunos efectos del bilingüismo, tales como posibles efectos en las habilidades lingüísticas, efectos cognitivos o educativos, o efectos en el desarrollo de la personalidad del hablante bilingüe.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectLingüística aplicadaes_ES
dc.subject.classification5701.03es_ES
dc.subject.classification5701.08es_ES
dc.subject.classification5701.11es_ES
dc.subject.otherBilingüísimoes_ES
dc.subject.otherBilingualismes_ES
dc.subject.otherLenguaje infantiles_ES
dc.subject.otherLanguage of childrenes_ES
dc.subject.otherEnseñanzas de lenguases_ES
dc.subject.otherTeaching of languagees_ES
dc.titleBilingualism: Psicolinguistic aspectses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educaciónes_ES
Appears in Collections:Grado en Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Paulano_Lpez_Noelia_TFG_Estudios_Ingleses.pdf863,41 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright