Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/24738
Title: | HUMOUR AS A TEACHING TOOL IN THE ENGLISH CLASSROOM |
Authors: | Serralvo Pascual, Estefanía |
Dirección: | LÓPEZ-PELÁEZ CASELLAS, DR. MILAGROS |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] El aprendizaje de otros idiomas es una necesidad en nuestra sociedad actual. Los profesores deben
contribuir a equipar a los estudiantes con el conocimiento, las herramientas y las habilidades para
aprovechar al máximo las oportunidades del siglo XXI.
Este Trabajo de Fin de Máster tiene como objetivo analizar la importancia y la eficacia del uso del humor
como herramienta en el proceso de enseñanza-aprendizaje. El humor puede ayudar a los estudiantes a
aprender un segundo idioma dentro del aula, ya que les permite no solo crear un ambiente favorable
(Watson y Emerson, 1988), sino también motivarlos (Cornett, 1986), aumentar su capacidad de
aprendizaje y hacer que las clases sean interesantes. Las situaciones humorísticas también permiten que
los estudiantes se expresen sin miedo al ridículo; se reduce la ansiedad y el estrés (Cann, Holt & Calhoun,
1999); se les anima a tomar más riesgos a la hora de utilizar su segunda lengua y se considera una fuente
de diversión tanto para profesores como para alumnos. [EN] The learning of other languages is a growing necessity in our present society. Teachers have to contribute to equip students with the knowledge, tools and skills to take full advantage of 21st Century opportunities. This Master’s Dissertation aims to analyse the importance and effectiveness of using humour as a tool in the teaching-learning process. Humour can contribute a great deal to help students learn a second language within the classroom as it enables them not only to create an effective or favourable environment (Watson and Emerson, 1988), but also to motivate (Cornett, 1986), increase their learning ability and make the lesson interesting. Humorous situations also allow students to express themselves without fear of ridicule; anxiety and stress is reduced (Cann, Holt & Calhoun, 1999); they are encouraged to take more risks when using their second language and it is considered as a source of enjoyment for both teachers and students. |
Issue Date: | 20-Sep-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Serralvo_Pascual_Estefanía_MD_2022.pdf | 504,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License