Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/24477
Title: | RACCONTAMI TUTTO IN PASSATO! LEARNING ITALIAN THROUGH ICT |
Authors: | Moreno Mendoza, Juan |
Dirección: | Rascón Moreno, D. Diego |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] El presente Trabajo de Fin de Máster constituye el análisis del uso de las Tecnologías de la
Información y la Comunicación (TIC) y juegos para enseñar italiano como segunda lengua
extranjera. Se expondrán los beneficios y las desventajas de usar estas en clase. Este trabajo se
divide en dos partes: en la primera se desarrollan las ventajas y desventajas de las TIC, el
desarrollo del M-learning (mobile learning), y el impacto de las TIC y los videojuegos (sus
características, tipos y ventajas y desventajas). Luego, en la segunda parte, se presenta una
unidad didáctica dirigida a cuarto de la Enseñanza Secundaria Obligatoria (ESO), donde habrá
ejercicios tradicionales, como completar las frases o buscar errores, además de ejercicios
actuales y lúdicos como oír alguna canción, ver vídeos de series y jugar un Wordwall. Con todo
esto, se busca motivar y animar al alumnado de la ESO a aprender una lengua extranjera. [EN] This Master's thesis is an analysis of the use of Information and Communication Technology (ICT) and games to teach Italian as a second foreign language. The benefits and disadvantages of using them in the classroom will be presented. This work is divided into two parts: in the first one, the advantages and disadvantages of ICT, the development of M-learning (mobile learning), and the impact of ICT and video games (their characteristics, types and advantages and disadvantages) are developed. Then, in the second part, a didactic unit aimed at the fourth year of compulsory secondary education (ESO) is presented, where there will be traditional exercises, such as completing sentences or looking for mistakes, as well as current and playful exercises like listening to a song, watching videos of series, and playing a Wordwall. With all this, the aim is to motivate and encourage the ESO student to learn a foreign language. |
Issue Date: | 12-Sep-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MORENO_MENDOZA_JUAN_INGLES_TFM.pdf | 2,68 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License