Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/24444
Title: | Traversing No Man’s Land – The Use of British WWI Poetry in the English Classroom. |
Authors: | Suárez-Cobo, Juan Álvaro |
Dirección: | Caballero Aceituno, Yolanda |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] La literatura, en sus diferentes formatos, fue dejada fuera de los currículos de los programas de
enseñanza de idiomas debido al control de procedimientos metodológicos surgidos de la metodología
de gramática/traducción. Un profundo cambio de actitud llevó a la reivindicación de lo práctico y la
promoción de la comunicación en la enseñanza de idiomas. Las producciones literarias recuperaron
su importancia como fuentes de materiales auténticos. Por este motivo, este Trabajo de Fin de Máster
ofrece un recorrido por el uso de la literatura en la enseñanza de idiomas, centrando la atención en
los procedimientos más adecuados para el uso de textos literarios en la clase de idiomas. También
reflexiona sobre cómo aplicar estas estrategias al uso de la poesía inglesa de la primera guerra mundial
en el programa de idiomas, presentando una unidad didáctica ejemplificar patrones de trabajo con este
periodo literario en el aula de lenguas extranjeras. [EN] Literature, under its different formats, was left outside the curricula of language teaching programs due to dominance of methodological procedures springing from the Grammar/Translation approach. After a thorough change in attitude that led to the vindication of practicality and the promotion of communication in language teaching, literary productions regained their relevance as sources of authentic materials. In this regard, the present Master Thesis provides an account on the use of literature for language teaching, focusing on the most adequate procedures for the exploitation of literary texts in the EFL classroom. It also ponders on how these strategies can be applied to the inclusion of British WWI Poetry within the language teaching program. Once this theoretical framework has been completed, a didactic unit is to be presented in order to successfully show the exploitation of this poetic genre in the process of language teaching. |
Issue Date: | 11-Sep-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SUÁREZ_COBO_JUAN ÁLVARO_ INGLÉS_TFM.pdf | 1,34 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License