Promoting Spanish culture: A Study about Student’s Proposal of Different Cultural Events
Archivos
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
Fecha
2024-06-03
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Jaén: Universidad de Jaén
Resumen
(ES)Este trabajo de fin de Master se centra en la interculturalidad en la enseñanza de segundas lenguas,
haciendo hincapié en la importancia del intercambio internacional de estudiantes en España. Presenta un
estudio, basado en 37 textos del Corpus del Proyecto Finedesc, liderado por la Dra. María Belén Díez
Bedmar, que explora propuestas de eventos culturales españoles para involucrar a estudiantes
internacionales de intercambio. Se analizan las propuestas de estudiantes españoles, la mayor parte de
ellos procedentes de Cataluña. Los hallazgos destacan la tendencia de los estudiantes hacia determinados
tipos de eventos, proporcionando perspectivas sobre preferencias culturales y sugiriendo formas de
mejorar las experiencias interculturales en la formación en lenguas extranjeras.
(EN)This Master's dissertation focuses on interculturality in second language teaching, emphasizing the importance of international exchange students in Spain. It presents an original study, based on 37 texts from the Finedesc Project Corpus, Project led by PhD María Belén Díez Bedmar, which explores proposals for Spanish cultural events to engage exchange students. It analyzes Spanish students' proposals, most of them from Catalonia. The findings highlight some cultural events, providing insights into cultural preferences and suggesting ways to enhance intercultural experiences in language education.
(EN)This Master's dissertation focuses on interculturality in second language teaching, emphasizing the importance of international exchange students in Spain. It presents an original study, based on 37 texts from the Finedesc Project Corpus, Project led by PhD María Belén Díez Bedmar, which explores proposals for Spanish cultural events to engage exchange students. It analyzes Spanish students' proposals, most of them from Catalonia. The findings highlight some cultural events, providing insights into cultural preferences and suggesting ways to enhance intercultural experiences in language education.