Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/23642
Title: | Technological Tools for Teaching English as a Foreign Language |
Authors: | Venegas Regajo, María |
Dirección: | Alarcón Hermosilla, Salvador |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | (ES)El presente Trabajo de Fin de Máster explora la efectividad de la integración de herramientas digitales
en el campo del aprendizaje del inglés como lengua extranjera dentro del ámbito educativo de la
Comunidad Autónoma de Andalucía, tanto en centros de primaria como de secundaria. El uso
generalizado de internet y los recursos multimedia ha supuesto una revolución digital a la que no son
ajenos el aprendizaje y la enseñanza de idiomas, poniendo de relevancia el rol de los educadores
como guías en el proceso de aprendizaje, con el alumnado como protagonista, incidiendo, además, en
la vertiente inclusiva de este nuevo enfoque educativo en un mundo globalizado. La metodología es
eminentemente cuantitativa, recabando datos de las experiencias, preferencias y percepciones de
profesorado en relación a la efectividad de estos recursos digitales. El resultado del análisis es una
serie de implicaciones prácticas para la integración de las nuevas tecnologías en el aula. (EN)The present Master’s Dissertation explores the effectiveness of the integration of digital tolos in the field of EFL teaching-learning process within the context of both primary and secondary schools in the Autonomous Community of Andalusia. The widespread use of the internet and multimedia resources have meant a digital revolution, impinging on language teaching and learning significantly. This stresses the new role of teachers as guides within the learning process, of which students are absolute protagonists, and its impact on inclusion in a globalized world. The methodological tools employed are mainly quantitative, gathering the data from real teachers’ own experiences, preferences and perceptions in relation to the effectiveness of these digital resources. The result of the analysis is a series of practical implications for the integration of new technologies in classroom practice. |
Issue Date: | 3-Jun-2024 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Venegas_Regajo_MD.pdf | 1,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License