Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/23391
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | PIMENTEL SIQUEIRA, DOMINGOS SÁVIO | - |
dc.contributor.author | CHÁFER BENAVENT, BELÉN | - |
dc.contributor.other | Universidad de Jaén. Filología Inglesa | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-05-15T11:50:10Z | - |
dc.date.available | 2024-05-15T11:50:10Z | - |
dc.date.issued | 2024-05-15 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10953.1/23391 | - |
dc.description.abstract | (ES)El aprendizaje integrado de contenidos y lenguas (AICLE) se ha generalizado en entornos educativos de todo el mundo por diversas razones: el inglés es considerado como la lengua vehicular para las interacciones económicas, políticas y socioculturales; se cree que un inicio temprano favorece el aprendizaje de una lengua extranjera; la instrucción CLIL se basa en experiencias innovadoras y significativas; y la Unión Europea ha impulsado una política para que sus ciudadanos formen parte de una sociedad multilingüe. CLIL coloca a los alumnos en el centro del aprendizaje y los anima a participar activamente en la construcción de su propio conocimiento. El aprendizaje cooperativo promueve un entorno de aprendizaje donde las habilidades, el pensamiento y la comunicación, y las relaciones entre pares se desarrollan y mejoran trabajando en grupo. Este artículo presenta una propuesta didáctica sobre la aplicación de CLIL y el Aprendizaje Cooperativo en el área de Educación Artística. | es_ES |
dc.description.abstract | (EN)Content and Language Integrated Learning (CLIL) has become widespread in educational environments all around the world due to diverse reasons: English is considered as the vehicular language for economic, political, and sociocultural interactions; it is believed that an early start favours the learning of a foreign language; CLIL instruction has its base on innovative and meaningful experiences; and the European Union has promoted a policy for its citizens to become part of a multilingual society. CLIL places learners in the centre of learning and encourages them to actively participate in the construction of their own knowledge. Cooperative learning promotes a learning environment where abilities, thinking and communication skills, and relationships among peers are developed and improved by working in groups. This paper presents a didactic proposal about the application of CLIL and Cooperative Learning in the area of Arts and Crafts. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Jaén: Universidad de Jaén | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject.classification | 5701.11 | es_ES |
dc.subject.other | Enseñanza de lenguas | es_ES |
dc.subject.other | Teaching of Languages | es_ES |
dc.title | A CLIL APPROACH TO THE TEACHING OF ARTS AND CRAFTS THROUGH COOPERATIVE LEARNING: A DIDACTIC PROPOSAL FOR 4TH YEAR OF PRIMARY EDUCATION | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es_ES |
dc.audience.mediator | Universidad de Jaén. Centro de Estudios de Postgrado | es_ES |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cháfer Benavent, Belén_2159565_assignsubmission_file_ChaferBenavent - MA Thesis.pdf | 43,83 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License