CREA: Colección de Recursos Educativos Abiertos

 

Art in E-motion: An interdisciplinary didactic proposal of physical education for a bilingual secondary school

Fecha

2024-05-15

Título de la revista

ISSN de la revista

Título del volumen

Editor

Jaén: Universidad de Jaén

Resumen

Numerous studies and literature reviews show the benefits of the application of Content and Language Integrated Learning(CLIL) as a methodological alternative in bilingual centers. In this dissertation, Physical Education is proposed as an ideal subject for bilingual teaching, since it allows the use of active methodologies such as CLIL, which favors the involvement of students in their learning process in a motivating way, learning through play and having fun. The interdisciplinary didactic proposal Art in E-Motion involves the collaborative and simultaneous work of Social Science and Physical Education teachers, in which painting, body expression and the use of English in the classroom become integrated and integrating elements.
Numerosos estudios y revisiones bibliográficas muestran los beneficios de la aplicación del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE) como alternativa metodológica en los centros bilingües. En este trabajo se propone la Educación Física como materia idónea para la enseñanza bilingüe, ya que permite el uso de metodologías activas como AICLE, que favorecen la implicación del alumnado en su proceso de aprendizaje de forma motivadora, aprendiendo jugando y divirtiéndose. La propuesta didáctica interdisciplinar Art in E-Motion involucra el trabajo colaborativo y simultáneo de los docentes de Ciencias Sociales y Educación Física, en el cual la pintura, la expresión corporal y el uso del inglés en el aula se convierten en elementos integrados e integradores.

Descripción

Palabras clave

Citación