Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/23355
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPlata Luque, Carmen-
dc.contributor.authorHernández Marugá, Carlos-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2024-05-15T08:41:16Z-
dc.date.available2024-05-15T08:41:16Z-
dc.date.issued2024-05-15-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10953.1/23355-
dc.description.abstract(ES)No El objetivo del presente trabajo es el diseño de una propuesta didáctica y los correspondientes materiales didácticos para el desarrollo de una unidad didáctica AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera) sobre el tema fuerzas de Física y Química en inglés para segundo curso de Educación Secundaria Obligatoria en la comunidad autónoma de Castilla y León. La propuesta se basa en los cuatro pilares del enfoque AICLE: contenido, comunicación, cognición y cultura, y busca una progresión de las destrezas cognitivas de los alumnos. Los materiales y actividades contienen abundante andamiaje lingüístico y de contenido que proporciona a los alumnos apoyo temporal para realizar las tareas de aprendizaje. La propuesta incluye gran cantidad de trabajo práctico de laboratorio e integra diversas metodologías centradas en el alumno, como el Aprendizaje Basado en Investigación (ABI) y el Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP), así como el uso de las TIC.es_ES
dc.description.abstract(EN)The objective of this Master’s Dissertation is to design a didactic proposal and its related didactic materials for the development of a CLIL (Content and Language Integrated Learning) didactic unit about the topic forces in Physics and Chemistry taught in English in the second year of Compulsory Secondary Education in the Castille and Leon autonomous region. The proposal is based on the four pillars of the CLIL approach, namely content, communication, cognition and culture, and seeks a progression in the learner’s cognitive skills from lower order to higher order. The materials and activities contain abundant language and content scaffolding that provides the learners with temporary support in the accomplishment of learning tasks. The proposal includes abundant laboratory hands-on work and integrates different student-centred methodologies such as Inquiry-Based Learning (IBL) and Project-Based learning (PBL) and the use of ICT.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.classification5701.11es_ES
dc.subject.otherEnseñanza de lenguases_ES
dc.subject.otherTeaching of Languageses_ES
dc.titleLaboratory-based CLIL didactic proposal for Physics and Chemistry (2nd ESO).es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Centro de Estudios de Postgradoes_ES
Appears in Collections:Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hernández Marugan, Carlos_2024947_assignsubmission_file_HernandezMarugan-Thesis.pdf2,15 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright