Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/2233
Title: | Design of a proposal to implement the learning of perlocutionary set phrases (idioms), in an early partial immersion of an English-Spanish bilingual programme |
Authors: | García-Millas, Inmaculada |
Dirección: | Soto-Palomo, Concepción |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] Lo que se conoce como "idioms" no es algo usual en una clase. Hoy el bilingüismo está presente en muchas clases en colegios e institutos en España; por ello, los aspectos culturales de la lengua han tornado relevancia. Este proyecto intenta dar efectividad al estudio de estos "idioms" que unen el aprendizaje de una lengua a una cultura especial y específica, y a las dificultades de su enseñanza/aprendizaje, considerado igualmente sus características especiales, sus dificultades y el uso de estos trozos específicos de la lengua inglesa. [EN] What is usually known as idioms is not a frequent task in a class. Today bilingualism is present in many classes in schools and high schools in Spain, and cultural aspects of the language become more important. This project tries to give effectiveness to the target of learning these idioms which link the learning of a language, a specific and special culture, and the difficulties of its teaching/learning, considering too the specific characteristics, difficulties and use of these pieces of the English language. |
Issue Date: | 6-Nov-2015 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Lingüística Aplicada a la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
García Millas_Master's Final Assignment.pdf | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Master's Final Assignment Errata.pdf | 2,06 MB | Adobe PDF | View/Open | |
ESCOLAR8.TTF | 30,92 kB | Unknown | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License