Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/20751
Title: | Graphic Novels as Multimodal Tools to Foment Pluriliteracies and Learner Motivation |
Authors: | Craig, Lucas |
Dirección: | Caballero Aceituno, Yolanda |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | (ES)El objetivo de este estudio es tomar la presencia puntual de las novelas gráficas como
una forma creativa y moderna de presentar el contenido y el lenguaje de manera
multimodal y analizar el desarrollo de las pluri-alfabetizaciones que hoy más que nunca
se vislumbran como imprescindibles. El presente estudio intentará encontrar las
correlaciones entre estas herramientas y cómo los estudiantes se relacionan con
trabajos escritos. Tomando todos los hallazgos y datos obtenidos, los resultados
muestran una gran promesa para promover las novelas gráficas como la futura piedra
angular del aula. Las aplicaciones que cubren una gran cantidad de temas y con
diversas estrategias muestran cómo son una herramienta flexible y confiable. (EN)The aim of this study is to take the timely presence of graphic novels as a creative and modern way to present content and language in a multimodal manner and analyse the development of pluriliteracies which today more than ever is seen as essential. The present study will attempt to find the correlations between these tools and how students engage with written works. The parameters applied define the limits to no more than 10 years from today and aiming specifically at the instruction of English as a second language. Taking all the findings and data obtained, the results show great promise to promote graphic novels as the future cornerstone for the classroom. Applications covering a plethora of topics and with diverse strategies show how they are a flexible and reliable tool. |
Issue Date: | 24-Oct-2023 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Craig, Lucas_910442_assignsubmission_file_Craig-MA Thesis.pdf | 488,53 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License