Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/20742
Title: | A BLEND OF COOPERATIVE LEARNING AND ROLE PLAY TO CREATE A SUCCESSFUL LEARNING EXPERIENCE IN A CLIL RECEPTION AND RESERVATIONS MODULE |
Authors: | ARENAS FUENTES, MARINA |
Dirección: | Morilla García, Cristina |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | (ES)Dominar una segunda lengua en el mundo globalizado e interconectado actual es fundamental, y por ello el sistema educativo español trabaja desde hace años en la implantación de una metodología de enseñanza bilingüe que logre esta prioridad. En este momento surge lo que es conocido como metodología AICLE con el reto de combinar de forma simultánea tanto el aprendizaje de contenidos como el de una lengua extranjera.
La finalidad principal de este estudio es examinar la posibilidad de aumentar la motivación de los estudiantes y favorecer la implementación de un método de enseñanza bilingüe como AICLE, a la par que se logra un aprendizaje exitoso. Para ello, se propone utilizar la combinación del Aprendizaje Cooperativo y el juego de roles, como herramientas favorecedoras del desarrollo activo de la competencia comunicativa, con un grupo de alumnos de un módulo de Recepción y Reserva. (EN)Mastering a second language in today's globalized and interconnected world is essential, and for this reason, the Spanish educational system has been working for years on the implementation of a bilingual teaching methodology that achieves this priority. At this time, what is known as the CLIL approach arises with the challenge of combining the learning of content and a foreign language simultaneously. The main purpose of this study is to examine the possibility of increasing students’ motivation and favor the implementation of a bilingual teaching method such as CLIL, at the same time as achieving successful learning. For this, it is proposed to use the combination of Cooperative Learning and Role play, as tools that favor the active development of communicative competence, with a group of students from a Reception and Reservation module. |
Issue Date: | 23-Oct-2023 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arenas Fuentes, Marina_907395_assignsubmission_file_ArenasFuentes-MA Thesis.pdf | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License