Programa de Expresión Corporal adaptado a niños con TDAH para la mejora de habilidades sociales.
Archivos
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
Fecha
2023-01-11
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Resumen
(ES) El Trabajo de Fin de Grado que se desarrolla a continuación consiste en un programa de Expresión
Corporal adaptados a niños con Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad.
Mediante el presente trabajo se pretende la mejora de las habilidades sociales en estos niños debido
a que esta es una de las dificultades que estos presentan.
Para llevara cabo este proyecto utilizaremos se ha creado diversas actividades cuyas
metodologías predominantes son las Metodologías Activas usando ademas, un tema atrayente
como será los dibujos animados y cuentos Disney. De esta forma haremos al alumno partícipe
de su propio aprendizaje consiguiendo así que este adquiera y desarrolle las diferentes
habilidades sociales.
(EN) The following Final Degree Project consists of a Body Expression program adapted to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. The aim of this project is to improve the social skills of these children, as this is one of the difficulties they have. In order to carry out this project we will use different activities whose predominant methodologies are the Active Methodologies using, in addition, an attractive theme such as Disney cartoons and stories. In this way, we will make the pupils participate in their own learning, thus enabling them to acquire and develop different social skills
(EN) The following Final Degree Project consists of a Body Expression program adapted to children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. The aim of this project is to improve the social skills of these children, as this is one of the difficulties they have. In order to carry out this project we will use different activities whose predominant methodologies are the Active Methodologies using, in addition, an attractive theme such as Disney cartoons and stories. In this way, we will make the pupils participate in their own learning, thus enabling them to acquire and develop different social skills