Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/18641
Title: | How output and interaction play a central role in SLA |
Authors: | Chillogalli Obaco, Luis A. |
Dirección: | Tejada Tovar, Fátima Mª |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | (ES) El presente documento explorará en detalle las principales hipótesis en la adquisición de un
segundo idioma, tales como: la hipótesis del input, output e interacción. Además, diferentes
argumentos a favor, en contra, así como críticas serán añadidas con el objetivo de enriquecer el
análisis general. Finalmente, dada la naturaleza de los aspectos teóricos e investigaciones
llevadas a cabo durante los años 80, he preparado un cuestionario para poner a prueba a un
total de 70 estudiantes tanto de secundaria como de la universidad de Jaén, para averiguar si
realmente el output y la interacción juegan un papel fundamental en la adquisición de una L2
en nuestros días. (EN) The present document will explore, in great details, the main hypothesis in second language acquisition, such as: the input hypothesis, the output hypothesis and the interaction hypothesis. Furthermore, different arguments for and against as well as criticisms will be added with the aim of enriching the overall analysis. Finally, given the nature of the theoretical aspects and investigations carried out in the 80s. I have prepared a questionnaire so as to test 70 students at all, not only secondary students but also students at Jaen university, with the purpose of figuring out whether output and interaction play a key role in L2 acquisition nowadays |
Issue Date: | 2-Dec-2022 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Grado en Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chillogalli_Obaco_LuisÁngel_TFG_EstudiosIngleses.pdf | 451,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License