Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/18487
Title: | Programa para la prevención y disminución del absentismo escolar |
Authors: | Díaz-Candela, Adaya |
Dirección: | Pérez Padilla, Javier |
Departamento: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | (ES) Este Trabajo de Fin de Grado consiste en un programa de intervención que se llevara a cabo en los
centros educativos con el objetivo de disminuir o erradicar los casos del absentismo escolar. Para
que podamos hablar acerca del absentismo es imprescindible conocer el concepto, los tipos que
existen, las cifras del absentismo, las causas, las consecuencias, las fases, las teorías que trabajan
el concepto y algunas ideas claves para reducir el absentismo. En este programa se pretende
señalar la importancia de la comunicación y cooperación entre la familia y la escuela, para un
mejor desarrollo de la educación de los alumnos. Parte esencial e importante de este trabajo es
aquella destinada a la planificación de diferentes actividades para lograr la reducción del
absentismo escolar, y también el papel que debe ejercer tanto la familia como el centro educativo
para la reducción y prevención de dicho concepto, consiguiendo así que el desarrollo educativo del
alumnado se realice adecuadamente. (EN) This final degree project consists of an intervention program that will be carried out in educational centers with the aim of reducing or eradicating cases of school absenteeism. In order for us to talk about absenteeism, it is essential to know the concept, the types that exist, the figures of absenteeism, the causes, the consequences, the phases, the theories that work on the concept and some key ideas to reduce absenteeism. This program aims to point out the importance of communication and cooperation between the family and the school, for a better development of the education of the students. An essential and important part of this work is that aimed at the planning of different activities to achieve the reduction of school absenteeism, and also the role that both the family and the educational center must exercise for the reduction and prevention of this concept, thus achieving that the educational development of the students is carried out properly. |
Keywords: | Educación especial |
Issue Date: | 29-Nov-2022 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DIAZ CANDELA, ADAYA-Educación Primaria.pdf | 721,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License