Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/17863
Title: | Using CLIL in a Didactic Proposal for Natural Science |
Authors: | Pedraza Rodríguez, Alejandro Manuel |
Dirección: | García Laborda, Jesús Valencia Robles, Jeannette |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] El presente trabajo consiste en la realización de una propuesta didáctica de la asignatura Natural Science, para la unidad cuerpo humano, enfocada a estudiantes de 6o de primaria. En el primer capítulo se detallan las motivaciones del estudio y los objetivos propuestos. A continuación, se realiza una revisión bibliográfica sobre CLIL, cómo afecta este enfoque a la motivación y el uso de las ICTs. Después, se presenta la unidad didáctica completa, la cual está formada por un total de seis sesiones. Por último,
aparece el apartado de conclusión, en el cual reflexiono sobre los aprendizajes adquiridos a lo largo del
presente proyecto. [EN] This work consists of a didactic proposal for the subject Natural Science, for the human body unit, focused on 6th grade primary school students. In the first chapter, the motivations for the study and the proposed objectives are detailed. This is followed by a literature review on CLIL, how this approach affects motivation and the use of ICTs. Then, the complete didactic unit is presented, which is made up of a total of six sessions. Finally, the conclusion section appears, in which I reflect on the learning acquired throughout this project. |
Issue Date: | 2-Jun-2022 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5-MA Thesis-AMPR.pdf | 694,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License