Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/17360
Title: | Don Quijote de la Mancha en el aula de Educación Primaria |
Authors: | Pérez Quirós, María |
Dirección: | Demetriou, Eroulla |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES] A través de mi Trabajo Fin de Grado quiero concienciar sobre la importancia de celebrar
el Día del Libro en las aulas de Educación Primaria para poder fomentar en nuestros
alumnos el hábito de la lectura, despertar el interés por conocer todo tipo de obras
literarias y la importancia de leer para obtener un cocimiento crítico. Para ello,
trabajaremos a través del cómic de “El Quijote” (véase anexo). Hablaremos de la
importancia de esta obra en las aulas como herramienta de enseñanza en un formato tan
cercano para los jóvenes como es el comic, lo cual potencia el uso de las grandes obras y
el interés hacia la lectura y la literatura en general. [EN] The aim of this End of Degree Dissertation is to highlight the importance of celebrating the Spanish “Día del Libro”, National Book Day, in primary schools. The celebration of such a day promotes reading habits amongst the students, encouraging enthusiasm for all types of literary works. Furthermore, it encourages critical thinking, which is a direct consequence of reading. A comic form of Don Quixote will be examined for this purpose as a tool to use in class, in the accessible form of a comic. This helps promote the use of important literary works and an interest in reading and literature in general. |
Issue Date: | 5-Apr-2022 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFG_FINAL.pdf | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License