Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/16863
Title: | La disartria en alumnos con parálisis cerebral. Intervención educativa desde la Atención Temprana. |
Authors: | Lobato Cabrera, Alba |
Dirección: | Cerezo Rusillo, María T |
Departamento: | Universidad de Jaén. Psicología |
Abstract: | En el presente trabajo se pretende abordar la intervención, desde el ámbito de la Atención Temprana (AT), de los trastornos de la expresión del lenguaje (disartria) de un alumno con parálisis cerebral espástica en segundo ciclo de Educación Infantil.
La intervención se da desde una perspectiva que permite la inclusión del alumno en el aula ordinaria, a través de métodos The present project aims about the intervention, from the ambit of Early Attention (EA), of language expression disorders (dysarthria) of a student with spastic cerebral palsy in the second degree of Initial Education (Kindergarten). After a theoretical conceptualization of EA and the cerebral palsy, an intervention will be carried out through general and specific methodologies for the rehabilitation of language issues, with game as the main method. The intervention will be carried out from a comprehensive point of view, including the family and the environment in the program. |
Issue Date: | 24-Mar-2022 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Grado en Educación Infantil (Jaén) |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License