Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/15700
Title: | Pedagogical applications of literature children and youth in the English classroom |
Authors: | Soto Ulloa, Marcos |
Dirección: | López-Peláez Casellas, Jesús |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | La literatura infantil es un recurso pedagógico muy útil que puede ser empleado en la enseñanza del inglés como segunda lengua. El objetivo principal de este trabajo es el estudio de la literatura infantil y su influencia en la adquisición del inglés ya que se ha demostrado que ayuda a desarrollar numerosas competencias a nivel académico y personal en los alumnos además de la adquisición de las destrezas fundamentales de esta área. Por ello, este trabajo tiene una base teórica que pretende dar a conocer el concepto, historia e influencia pedagógica de la literatura infantil en el aula EFL, sus géneros literarios y la importancia de la lectura, entre otras características. La literatura infantil no solo mejora el aprendizaje del idioma, como se demuestra a lo largo de este Trabajo Fin de Grado, sino que también puede fomentar las habilidades de razonamiento moral, la inteligencia emocional y la empatía, así como ayudar a los niños a resolver problemas difíciles. Children's literature is a very useful pedagogical resource that can be used in teaching English as a second language. The main objective of this work is the study of children's literature and its influence on the acquisition of English, since it has been shown to help develop numerous competences at an academic and personal level in students, in addition to the acquisition of the fundamental skills of this area. For this reason, this work has a theoretical basis that aims to publicize the concept, history and pedagogical influence of children's literature in the EFL classroom, its literary genres and the importance of reading, among other characteristics. Children's literature not only improves language learning, as demonstrated throughout this end-of-grade paper, but can also foster moral reasoning skills, emotional intelligence, and empathy, as well as help children solve difficult problems. |
Keywords: | Educación especial |
Issue Date: | 10-Jun-2020 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.