El método Doman en el alumnado con Síndrome de Wolf – Hirschhorn
Archivos
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
Fecha
2020-06-10
Autores
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Jaén: Universidad de Jaén
Resumen
El presente Trabajo de Fin de Grado se centra en el aprendizaje de la lectura en niños con Síndrome de Wolf – Hirschhorn, en el primer ciclo de Educación Primaria mediante el método de Glenn Doman. A lo largo de este trabajo se indaga en diferentes fuentes el término enfermedad rara, las características del Síndrome Wolf – Hirschhorn, el uso y desarrollo del método Doman. Como eje vertebrador de dicho trabajo, es el desarrollo de una propuesta de intervención didáctica para el desarrollo del aprendizaje de la lectura basado en el método Doman centrándose en un caso concreto de Síndrome de Wolf – Hirschhorn. La propuesta se desarrollará en el aula de educación especial, el proceso de enseñanza del método Doman se expresa de forma detallada para asegurar el aprendizaje en dicho alumnado de edad temprana.
This end-of-grade work focuses on learning to read in children with Wolf-Hirschhorn syndrome, in the first cycle of Primary Education using the Glenn Doman method. In this work the search for the term rare disease is developed, the characteristics of Wolf-Hirschhorn Syndrome, the use and development of the Doman method are investigated from different sources of information. As the main axis of this work, it is a proposal for a didactic intervention for the development of learning to read based on the Doman method, focusing on a specific case of Wolf-Hirschhorn Syndrome. The proposal will be developed in the special education classroom, the Doman method teaching process is expressed in detail to ensure learning in said early-age students.
This end-of-grade work focuses on learning to read in children with Wolf-Hirschhorn syndrome, in the first cycle of Primary Education using the Glenn Doman method. In this work the search for the term rare disease is developed, the characteristics of Wolf-Hirschhorn Syndrome, the use and development of the Doman method are investigated from different sources of information. As the main axis of this work, it is a proposal for a didactic intervention for the development of learning to read based on the Doman method, focusing on a specific case of Wolf-Hirschhorn Syndrome. The proposal will be developed in the special education classroom, the Doman method teaching process is expressed in detail to ensure learning in said early-age students.
Descripción
Palabras clave
Educación Especial