Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/15295
Title: | Project-Based Teaching: Organising an Irish Event |
Authors: | León Martos, Patricia |
Dirección: | Almazán Ruiz, Encarnación |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | La búsqueda del método definitivo y eficaz para la enseñanza de lenguas extranjeras ha sido uno de los principales objetivos de todos los profesionales de la enseñanza. Por ello, el presente trabajo está dedicado a un estudio sobre uno de los métodos más recientes en la enseñanza de lenguas dentro del enfoque comunicativo: el Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP). Se analizarán primero los factores internos y externos que intervienen en el aprendizaje de una segunda lengua, y seguidamente en qué consiste tanto el enfoque comunicativo como el Aprendizaje Basado en Proyectos y cómo éstos pueden aportar grandes ventajas en el aula en contraposición con las metodologías tradicionales. El trabajo también cuenta con una propuesta de una unidad didáctica cuyo desarrollo está basado en la metodología del Aprendizaje Basado en Proyectos y que está enfocada para la enseñanza del inglés como lengua extranjera para alumnos de nivel intermedio. The search for the ultimate and effective method for teaching foreign languages has been one of the main pursues of all teaching professionals. For this reason, the present work is dedicated to a study on one of the most recent methods in the teaching of languages within the Communicative approach: Project-Based Teaching (PBT). We will analyse firstly the internal and external factors that operate in the process of learning a second language, and then both what the communicative approach and Project Based Teaching consist of and how they can bring great advantages in the classroom as opposed to traditional methodologies. The work also presents a proposal for a didactic unit whose development is based on the Project-Based Teaching methodology and which is focused on the teaching of English as a foreign language for learners of intermediate level. |
Issue Date: | 30-Jun-2020 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFG_Patricia_Leon_Martos.pdf | 1,84 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.