Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/15254
Title: | LA TAXONOMÍA DE BARRET COMO METODOLOGÍA EN LA COMPRENSIÓN LECTORA |
Authors: | SABALETE-GARCÍA, ADRIÁN |
Dirección: | FERNÁNDEZ MARTÍN, ELISABETH |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Española |
Abstract: | El presente trabajo consiste en la aplicación práctica de la taxonomía de Barret en la evaluación del progreso de la comprensión lectora del alumnado de segundo de Educación Primaria. Se ha elaborado una propuesta didáctica desarrollada en ocho sesiones a lo largo de un mes, que combina la implementación de la tradicional metodología de la comprensión lectora, basada en los textos y en la realización de preguntas y respuestas, con diversas estrategias de gamificación, apoyadas en las nuevas tecnologías, para desarrollar la comprensión lectora de una forma dinámica y motivadora para el alumnado. The current dissertation consists in the practical application of Barret’s taxonomy in reading comprehension progress evaluation of second grade elementary education students. An educational proposal has been developed in eight learning sessions throughout a month which combines the traditional reading comprehension methodology, based on texts, questions and answers, with several gamification strategies supported by new technologies to develop the reading comprehension in a dynamic and motivational way for the students. |
Keywords: | MENCIÓN EN EDUCACIÓN FÍSICA |
Issue Date: | 22-Jun-2020 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFG_con_Anexo_V.pdf | 1,4 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.