Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/15152
Title: | EL REFRANERO ESPAÑOL EN EL AULA DE SECUNDARIA |
Authors: | Rodríguez Ruiz, Carmen |
Dirección: | Pla Colomer, Francisco Pedro |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Española |
Abstract: | [ES] El presente trabajo pretende desarrollar una proyección didáctica para el curso de 3o de ESO cuyo tema principal sea el refranero español y su integración en el aula junto con diversos contenidos del currículo.
Para ello, en primer lugar se ha realizado un acercamiento teórico a la fraseología, a los refranes y a sus
rasgos principales; después se ha analizado la situación actual de la didáctica de estas unidades; y,
finalmente, se ha elaborado un ABP incluyendo una secuencia de actividades destinadas a la elaboración de un producto final. [EN] This project pretends to be a didactic implementation to be applied in 3rd year of ESO. Its main topic is the Popular Spanish Sayings and its integration in the classroom within other different contents in the syllabus. In orden to develop it, first, we have made a theoretical approach to phraseology, we have paid attention to a variety of popular sayings and also, we have focussed on their most important features. After that, the present didactic situation related to this topic was analyzed, concluding with the elaboration of a PBL, which includes the completion of a series of activities devoted to the fulfilment of a final product. |
Issue Date: | 27-Oct-2021 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Lengua Española y Literatura: Investigación y Aplicaciones Profesionales |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RodrguezRuizCarmen_TFM_2021.pdf | 2,42 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License