Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/14601
Title: | CARACTERIZACIÓN DE UN INYECTOR COMMON RAIL |
Authors: | Moreno García, Juan Francisco |
Dirección: | Torres Jiménez, Eloísa |
Departamento: | Universidad de Jaén. Ingeniería Mecánica y Minera |
Abstract: | El TFG está dedicado a la inyección Diesel del sistema Common Rail. En la primera parte se detallan las ideas básicas del sistema de inyección Common Rail, haciendo énfasis en los aspectos relacionados con el inyector Diesel. La segunda parte aplica los conocimientos descritos en la primera a la simulación de un modelo concreto de inyector en el programa AVL BOOST Hydsim. Abarca la definición del modelo y la discusión de los resultados obtenidos. The TFG is dedicated to the Diesel injection of the Common Rail system. In the first part the basic ideas of the Common Rail injection system are detailed, with emphasis on the aspects related to the Diesel injector. The second part applies the knowledge described in the first part to the simulation of a specific injector model in the AVL BOOST Hydsim program. It covers the definition of the model and the discussion of the results obtained. |
Keywords: | Instalaciones térmicas y de fluidos |
Issue Date: | 2-Sep-2016 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Ingeniería Mecánica (E.P.S. Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFG Caracterizacion de un inyector Common Rail.pdf | 2,45 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.