Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/14091
Title: | Travellers and migrants and their tribulations throughout history: a didactic approach. |
Authors: | Extremera-Budiño, María |
Dirección: | Ruiz Mas, José |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]Este trabajo ofrece una visión generalizada de la migración humana a lo largo de la historia y los distintos tipos de migrantes. Concretamente, se abordarán las migraciones, ya sean de manera forzada o voluntaria, desde y hacia Gran Bretaña, así como las razones que llevan a ella. Finalmente, se llevará a cabo una unidad didáctica diseñada para la asignatura de inglés del primer curso de bachillerato que ha sido creada con la intención de enseñar el idioma a la vez que se da a conocer la situación del migrante en nuestros días. [EN]This Project takes a generalised look at human migration throughout history as well as focusing on different types of migrants. Both forced and voluntary migration to and from the United Kingdom are covered as well as their causes. It also includes the design of a didactic unit for first-year-of-Post-Obligatory-Education students for the subject of English as a foreign language in the Spanish baccalaureate. This didactic unit aims to teach English to students while making them more aware of the topic of migration in our times. |
Keywords: | INGLES |
Issue Date: | 15-Apr-2021 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EXTREMERA_BUDIO_MARA_INGLS_TFM.pdf | 1,41 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License