Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/13825
Title: | Little Red Riding Hood: A Critical and Teaching Approach to Three Versions of the Tale |
Authors: | Pegalajar-Heredia, Cristina |
Dirección: | López-Peláez Casellas, Jesús |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]En este Trabajo de Fin de Master se estudian y comparan en detalle tres versiones del texto de “Caperucita Roja”, para establecer las principales similitudes y diferencias entre ellos. El corpus literario que se ha empleado se compone de las variantes tradicionales, en inglés, del cuento de “Caperucita Roja”: “El Cuento de la Abuela” (1885), como la reconstrucción de la primera versión;
“Caperucita Roja”, de Charles Perrault (1697) y “Caperucita Roja”, de los hermanos Grimm (1812). Se realiza un análisis de los rasgos más significativos junto con una explicación de los símbolos de la obra, su evolución e interpretación en cada versión y lo que esto puede implicar en un contexto educativo dirigido a jóvenes lectores. Se discute, asimismo, si estas variantes tradicionales son consideradas material didáctico apropiado en un entorno del siglo veintiuno y si se considera que pueden funcionar mejor con niños o con adolescentes [EN]This MA thesis studies three English versions of the traditional tale “Little Red Riding Hood”, comparing them in order to establish their similitudes and main differences. These three traditional versions of the tale are: “The Story of Grandmother” (1885), as the reconstructed first version; Charles Perrault’s “Little Red Riding Hood” (1697) and the Grimm brothers’ “Little Red Cap” (1812). An analysis of their most outstanding features is provided alongside with an explanation of the symbolism in the tale, its evolution and interpretation in each version and its implications in a teaching context that may involve young readers. It is discussed whether the tale’s main traditional variants are considered to be appropriate teaching material in a 21st century environment, and if they could work best for readers in their childhood or in their adolescent years |
Keywords: | Teaching English as a Foreign Language |
Issue Date: | 10-Feb-2021 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pegalajar_Heredia_Cristina_TFM.pdf | 3,42 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License