Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/13793
Title: Implementation of games in the EFL classroom. A lesson plan for the 4th grade of Compulsory Secondary Education
Authors: Morales-Navarro, Leticia M.
Dirección: Casas Pedrosa, Antonio V.
Departamento: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES]Motivar al alumnado parece ser la base para un aprendizaje significativo y exitoso. Por eso, distintos métodos de enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras han surgido a lo largo de la historia. En este TFM, la teoría de las inteligencias múltiples de Gardner, el aprendizaje basado en tareas, la comunicación mediante ordenadores así como el aprendizaje cooperativo se tienen en cuenta para implementar los juegos en un aula de inglés como lengua extranjera de un instituto de Granada. La propuesta didáctica refleja la esencia de cada uno de los enfoques precitados y cumple con la legislación vigente para cuarto curso de la Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Esta propuesta consta de cinco sesiones considerando dichos enfoques y proporciona al alumnado las herramientas necesarias para conseguir los objetivos didácticos propuestos. El objetivo original del TFM también se destaca y desarrolla íntegramente en las secciones sobre “las limitaciones del estudio” y “futuras investigaciones”.
[EN]Motivating students seems to be the basis for a meaningful and successful learning. For this reason, different approaches towards foreign language teaching and learning have arisen throughout history. In the present dissertation, Gardner's Multiple Intelligence Theory (henceforth, MIT), the Task-Based Approach (TBA) and Computer-Mediated Communication (CMC) as well as cooperative learning have been taken into account for the implementation of games in an EFL classroom from a high school in Granada. The lesson plan provided reflects the essence of every approach mentioned above and complies with the current legislation in force for the fourth year of Compulsory Secondary Education (CSE). This plan consists of five sessions accounting for the above-mentioned approaches and provides students with the necessary tools to achieve the proposed teaching goals. The original aim of this dissertation is also highlighted and fully developed in the “limitations of the study” and “lines for future research” sections.
Keywords: Teaching English as a Foreign Language
Issue Date: 9-Feb-2021
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/masterThesis
Licencia de Acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Licencia de Acceso - URI: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Appears in Collections:Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Morales_Navarro_Leticia_MD_2020.pdf1,78 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright