Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/13793
Title: | Implementation of games in the EFL classroom. A lesson plan for the 4th grade of Compulsory Secondary Education |
Authors: | Morales-Navarro, Leticia M. |
Dirección: | Casas Pedrosa, Antonio V. |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]Motivar al alumnado parece ser la base para un aprendizaje significativo y exitoso. Por eso, distintos métodos de
enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras han surgido a lo largo de la historia. En este TFM, la teoría de las
inteligencias múltiples de Gardner, el aprendizaje basado en tareas, la comunicación mediante ordenadores así
como el aprendizaje cooperativo se tienen en cuenta para implementar los juegos en un aula de inglés como lengua
extranjera de un instituto de Granada. La propuesta didáctica refleja la esencia de cada uno de los enfoques
precitados y cumple con la legislación vigente para cuarto curso de la Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Esta
propuesta consta de cinco sesiones considerando dichos enfoques y proporciona al alumnado las herramientas
necesarias para conseguir los objetivos didácticos propuestos. El objetivo original del TFM también se destaca y
desarrolla íntegramente en las secciones sobre “las limitaciones del estudio” y “futuras investigaciones”. [EN]Motivating students seems to be the basis for a meaningful and successful learning. For this reason, different approaches towards foreign language teaching and learning have arisen throughout history. In the present dissertation, Gardner's Multiple Intelligence Theory (henceforth, MIT), the Task-Based Approach (TBA) and Computer-Mediated Communication (CMC) as well as cooperative learning have been taken into account for the implementation of games in an EFL classroom from a high school in Granada. The lesson plan provided reflects the essence of every approach mentioned above and complies with the current legislation in force for the fourth year of Compulsory Secondary Education (CSE). This plan consists of five sessions accounting for the above-mentioned approaches and provides students with the necessary tools to achieve the proposed teaching goals. The original aim of this dissertation is also highlighted and fully developed in the “limitations of the study” and “lines for future research” sections. |
Keywords: | Teaching English as a Foreign Language |
Issue Date: | 9-Feb-2021 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Online en English Studies (OMiES)/ Estudios Ingleses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Morales_Navarro_Leticia_MD_2020.pdf | 1,78 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License