Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/12788
Title: La imagen de la cultura de España: Análisis de la web “SPAIN is CULTURE”
Authors: Pérez Díaz, María del Carmen
Dirección: Estrada López, Lourdes
Departamento: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: El turismo representa uno de los sectores económicos más fuertes en España, de ahí la importancia de su promoción para hacer de nuestro país un destino más competitivo a nivel mundial. En este trabajo se analiza la imagen de la cultura de España ofrecida en la página web "SPAIN is CULTURE" y se presentan propuestas de mejora de los aspectos más débiles encontrados en este recurso web. Para llevar a cabo este estudio, se partirá de un marco teórico, donde se definen los conceptos de "imagen" y “cultura”, se resumen los métodos de análisis de la imagen y se detallan algunos datos estadísticos sobre el impacto de la cultura en el turismo en España. Tourism represents one of the most important economic sectors in Spain, hence its promotion is key for making our country a more competitive worldwide destination. This project analyses the image of the Spanish culture offered in “SPAIN is CULTURE" website, and presents some proposals for the improvement of weaknesses found on it. In order to carry out this study, a theoretical framework is included to define the concepts of “image” and “culture”, to summarize several methods of image analysis, and to provide some statistical data about the impact of culture in Spanish tourism.
Issue Date: May-2020
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Licencia de Acceso: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Appears in Collections:Grado en Turismo

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.