Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/1236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCapote-Díaz, Virginia-
dc.contributor.authorMaeso-Oriola, Nerea-
dc.contributor.otherUniversidad de Jaén. Filología Españolaes_ES
dc.date.accessioned2015-01-29T13:25:25Z-
dc.date.available2015-01-29T13:25:25Z-
dc.date.issued2014-08-31-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10953.1/1236-
dc.description.abstract[ES] Este trabajo analiza el uso de la poesía en la enseñanza de Educación Infantil. En él queremos destacar la importancia y los beneficios del uso de la poesía tanto dentro como fuera del aula. Se trata de una herramienta relevante para trabajar la creatividad, el fomento de la memoria o la comprensión lectora. Con este ensayo resaltamos, también, el importante papel que tienen tanto los padres como las familias en este proceso de enseñanza de la poesía.es_ES
dc.description.abstract[EN] This paper analyzes the use of poetry in teaching Early Childhood Education. This paper seeks to highlight the importance of poetry both in and outside the classroom. In the classroom you can work on improving creativity, memory and reading comprehension. By this we mean that poetry occupies a large space in the teaching received by our students in the day. We also highlight the role that both parents give families in the process of teaching poetry. Finally we can conclude that poetry is essential at this age because children / as can use your mind to create so they can be they / them as authors of a poem by the game that you propose.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherJaén: Universidad de Jaénes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesses_ES
dc.subjectAprender a descubrir el mundo a través de las Ciencias y la Lenguaes_ES
dc.subject.classification5801es_ES
dc.subject.classification5802es_ES
dc.subject.classification6202es_ES
dc.subject.otherTeoría y métodos educativoses_ES
dc.subject.otherEducational theory and methodses_ES
dc.subject.otherOrganización y planificación de la educaciónes_ES
dc.subject.otherOrganization and planning of educationes_ES
dc.subject.otherTeoría, análisis y crítica literariases_ES
dc.subject.otherLiterary theory, analysis and criticismes_ES
dc.titleEl uso de la poesía en Educación Infantil. Un acercamiento didácticoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.audience.mediatorUniversidad de Jaén. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educaciónes_ES
Appears in Collections:Grado en Educación Infantil (Jaén)

Files in This Item:

NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados



This item is protected by original copyright


Items in TAUJA are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.