Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/11711
Title: | Using mediation and pluricultural and plurilingual competence in Spanish secondary education. |
Authors: | Montilla-Martínez, Alfonso |
Dirección: | Díez-Bedmar, María-Belén |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]El objetivo de este Trabajo de Fin de Máster es remarcar la importancia de la
mediación y las competencias pluricultural y plurilingüística para la enseñanza de
lenguas. Dado que ambos campos interactúan entre sí, la mediación no se puede definir
completamente sin hablar de competencias pluricultural y plurilingüística. Debido a
esto, se ha realizado una revisión de la literatura sobre ambos temas de estudio.
Además, diversas actividades que entrañan varios tipos de mediación han sido añadidas
a esta investigación para demostrar como el uso de la mediación en el aula de inglés en
educación secundaria es no sólo adecuado sino también necesario para tratar con
barreras que existen a día de hoy en nuestra sociedad. Con esto, queda demostrado que
la lengua y la cultura deben ser tratadas con la misma importancia a la hora de estudiar
idiomas extranjeros. Para finalizar con el proyecto, se ha realizado una unidad didáctica
centrada en mediación y las competencias pluricultural y plurilingüística que ha sido
diseñada para un centro de educación secundaria en España.
Palabras clave: mediación, competencia pluricultural, competencia
plurilingüística, competencia intercultural, multilingüismo, bilingüismo, educación,
lingüística aplicada. [EN]The objective of this MA Dissertation is to highlight the importance of mediation and pluricultural and plurilingual competence to teach modern languages. Due to the fact that both fields interact with each other, mediation cannot be completely defined without addressing the pluricultural and plurilingual competence. For this reason, a literature review will describe for both topics. Mediation is not only adequate but also necessary to deal with barriers that exist in our society nowadays. Therefore, language and culture ought to be studied together when addressing the learning of foreign languages. Moreover, a didactic unit based on mediation and pluricultural and plurilingual competence has been created. The didactic unit offers a proposal or the use of mediation in English classroom. The purpose of such didactic unit is to demonstrate that mediation can be used in English lesson in the secondary education. This unit has been designed for a secondary education centre in Spain. Keywords: mediation, pluricultural competence, plurilingual competence, intercultural competence, multilinguism, bilingualism, education, applied linguistics. |
Keywords: | Inglés |
Issue Date: | 6-Oct-2019 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
NO SE HA AUTORIZADO la consulta de los documentos asociados
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License