Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/11695
Title: | Techniques and strategies for encouraging English oral skills, especially in a rural High School |
Authors: | Leiva-González, Andrea |
Dirección: | Bueno-González, Antonio |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]El principal objetivo de este Trabajo Fin de Máster es fomentar la producción oral de
los estudiantes, ya que se considera la destreza más desafiante a la hora de aprender una
lengua extranjera. Se proponen diferentes técnicas y estrategias orales con el objetivo de
motivar a los estudiantes a usar la lengua inglesa oralmente y perder el miedo a hablar en
público. Los estudiantes llevarán a cabo actividades interactivas en parejas, en grupos o
individualmente y, al mismo tiempo, se desarrollará la competencia comunicativa. La unidad
didáctica seleccionada está dirigida a alumnos de nivel intermedio, concretamente alumnos de
un curso de 4o de Educación Secundaria Obligatoria de un instituto rural debido al bajo nivel
oral que presentan en comparación con los alumnos de un instituto urbano, según los
resultados del proyecto de investigación a pequeña escala llevado a cabo en esta tesis. El
objetivo principal de esta unidad didáctica es conseguir que los estudiantes desarrollen un buen
conocimiento de la lengua inglesa así como creatividad, pensamiento crítico y, por supuesto,
habilidades comunicativas a través de la realización de un proyecto interesante y cautivador.
Palabras clave: producción oral, técnicas y estrategias, motivación, lengua inglesa, actividades [EN]The main aim of this Master’s Dissertation is to encourage the oral production of students since it is the most challenging skill when learning a foreign language. Different oral techniques and strategies are suggested in order to motivate students to use the English language orally and lose the fear of speaking in public. Students will carry out interactive activities in pairs, in groups or individually and, at the same time, they will develop communicative competence. The present didactic unit is aimed at students of an intermediate level, especially to students of 4th course of Compulsory Secondary Education of a rural High School due to their low oral level as compared to that of students in an urban centre according to the results of the small-scale research project carried out in this dissertation. The main objective of this didactic unit is to get rural students develop a good knowledge of English as well as creativity, critical thinking and, of course, communication skills by doing an interesting and captivating project. Key words: oral production, techniques and strategies, motivation, English language, interactive activities, communicative competence, didactic unit, intermediate level, rural High School. |
Keywords: | Inglés |
Issue Date: | 3-Oct-2019 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LEIVA_GONZALEZ_ANDREA_TFM_INGLS.pdf | 3,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License