Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/11641
Title: | BOARD-GAMES IN COOPERATIVE LEARNING AS A TOOL TO DEVELOP MULTIPLE INTELLIGENCES IN THE EFL CLASSROOM. |
Authors: | Testaquadra, Daniela |
Dirección: | Román-Expósito, Maria-Teresa |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]Este Trabajo de fin de Máster tiene como objetivo el diseño de una Unidad
Didáctica tomando como base tres estrategias metodológicas, previamente analizadas,
en la enseñanza del inglés como lengua extranjera (EFL): el Aprendizaje Cooperativo, la
Teoría de las Inteligencias Múltiples en el aula de EFL y la Gamificación del aprendizaje
con el uso de los Juegos de Mesa.
Este estudio atiende a la legislación vigente para Bachillerato en la creación de la
Unidad Didáctica, concebida para los alumnos de 1o de Bachillerato del IES San Felipe
Neri (Martos).
La Unidad Didáctica tiene en cuenta los materiales y recursos del Centro y consta
de cuatro sesiones que incluyen técnicas de Aprendizaje Cooperativo en el aula de EFL,
para que los estudiantes aprendan cómo su trabajo es esencial para el éxito del grupo,
y la Teoría de Inteligencias Múltiples de Gardner, para describir el uso de juegos de
mesa como herramienta para desarrollar sus habilidades.Palabras clave
Aprendizaje Cooperativo, Gardner, Gamificación, Inteligencia, Juegos de Mesa, EFL. [EN]This Masters Dissertation aims to show the design of a Teaching Unit taking as a basis three methodological strategies, previously reviewed, in teaching English as a Foreign Language (EFL): Cooperative Learning, the Theory of Multiple Intelligences and Gamification of learning through the use of Board Games. This study focuses on the current legislation in force for Non-Compulsory Secundary Education (Bachillerato) in Spain for the creation of the Teaching Unit, devised for the 1st Year of Non-Compulsory Upper Secondary Education students at IES San Felipe Neri (Martos). The Teaching Unit takes into account the resources of the School and consists of four sessions including Cooperative Learning techniques in the EFL classroom, which will help students learn how their work is essential for the success of the group, and Gardner's Theory of Multiple Intelligences to describe the practical use of board games to develop students’ skills. Key Words Cooperative Learning, Gardner, Gamification, Intelligence, Board Games, EFL. |
Keywords: | Inglés |
Issue Date: | 17-Jun-2019 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TESTAQUADRA_DANIELA_TFM_INGLES.pdf | 1,48 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License