Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/11462
Title: | A PERIOD IN HISTORY FOR BILINGUAL STUDENTS OF EFL: SPAIN-ENGLAND RELATIONSHIPS BETWEEN 1522 AND 1603 |
Authors: | Carrillo-Varón, Belén-María |
Dirección: | Nieto-García, Jesús-Manuel |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Inglesa |
Abstract: | [ES]El objetivo principal de este proyecto está centrado en una característica de las
lenguas: la transversalidad, puesto que en el área de la educación se puede observar la
presencia de una lengua extranjera hoy en día en muchas asignaturas, aparte de la
asignatura de inglés (lengua extranjera). Esas otras asignaturas pueden ser:
matemáticas, educación física, historia, etc. En concreto, el centro de atención de este
Trabajo Fin de Máster es la metodología a seguir y el conjunto de ejercicios y
actividades sobre las relaciones de las dinastías de los Tudor y de los Austrias en el
siglo XVI, que se han preparado para un grupo de estudiantes de Bachillerato que
estudian la asignatura de historia en inglés. Por lo tanto, se va a prestar especial
atención también a la actual situación de CLIL en los institutos bilingües de Andalucía.Palabras clave
Guerras de religión y navales, Reforma Protestante, monarquía, relaciones Hispano-
británicas, siglo XVI, Enseñanza de inglés como Lengua Extranjera, AICLE. [EN]The main goal of this project is to focus on transversality, which is a characteristic of languages, because in the field of education the presence of a foreign language can be perceived nowadays in many school subjects apart from English: Mathematics, Physical Education, History, etc. Particularly, in this master dissertation, the centre of attention is the methodology and the set of exercises and activities related to the Tudor and Habsburg dynasties and their relationships during the 16th. century, which are prepared for a group of students of Bachillerato that are studying the subject of History in English. Then, attention will also be paid to the current situation of CLIL in bilingual high schools in Andalusia.Key words Religious and naval wars, Protestant Reformation, Hispano-British relationships, 16th century, TEFL, CLIL. |
Keywords: | Inglés |
Issue Date: | 5-Jun-2019 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/masterThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España |
Licencia de Acceso - URI: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
Appears in Collections: | Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CARRILLO_VARN_BELN_MARA_TFM_INGLS.pdf | 1,79 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License