Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953.1/1136
Title: | Propuesta de intervención: Leer significa comprender |
Authors: | Sevilla-Martos, Inmaculada |
Dirección: | Torres-Martínez, Marta |
Departamento: | Universidad de Jaén. Filología Española |
Abstract: | [ES]La comprensión lectora es una de las cuatro habilidades lingüísticas imprescindibles para la adquisición de las competencias básicas en la etapa de Educación Primaria. Tras la previa evaluación de las dificultades encontradas en alumnos con diferentes necesidades específicas de apoyo educativo, en este trabajo se indaga sobre una prevención y mejora tanto de la enseñanza como del aprendizaje de la comprensión lectora, a partir de una propuesta de intervención en los tres ciclos de la etapa de Educación Primaria. [EN]Reading comprehension is one of the four essential language skills for the acquisition of basic skills in Primary Education. After pre-assessment of students with difficulties in various specific needs for educational support, this work explores prevention and improving both the teaching and learning of reading comprehension, from a proposal for intervention in the three cycles of Primary Education. |
Keywords: | Educación especial |
Issue Date: | 1-Sep-2014 |
Publisher: | Jaén: Universidad de Jaén |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
Licencia de Acceso: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Grado en Educación Primaria (Jaén) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFG_SevillaMartos,Inmaculada.pdf | 1,45 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License