Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10953.1/17856
Title: RACE READING GAMES FOR PRACTICING VOCABULARY IN A CLIL CLASSROOM
Authors: Preciado-López, Miguel Ángel
Dirección: Nieto García, Jesús Manuel
Departamento: Universidad de Jaén. Filología Inglesa
Abstract: [ES] Este Trabajo de Fin de Máster se centra en la metodología y creación de materiales para motivar al alumnado en su proceso inicial de aprendizaje de la lectura en inglés. Jolly Phonics proporciona gran cantidad de materiales para relacionar grafemas y fonemas. Entre ellos destacan los juegos de carreras. En este Trabajo de Fin de Máster se dan detalles sobre la manera de crear esos juegos de carreras con el audio incorporado en el tablero de juego y se explica la manera de utilizar esos tableros digitales en la clase. Asimismo se ofrecen varios juegos de carreras programados en Java para ordenador y como aplicación de Android para móviles y tablets. Por otra parte, se ofrecen varias aplicaciones de Android para que el alumnado practique la pronunciación. Además, se explica cómo crear vídeo-vocabularios y cómo ese mismo material se puede utilizar para crear juegos en la plataforma Educaplay.
[EN] This Dissertation centres on the methodology and production of materials to motivate students in their early process of learning to read in English. Jolly Phonics provides a large number of materials for learning the letter-sound relationship in English (grapheme-phoneme). Among them, the Race Reading Games are the most stimulating for children. This Dissertation gives details of how to create such games with audio embedded in the game board and how to use these digital boards in the classroom. In addition, several racing games programmed in Java for computers and as Android applications for mobiles and Tablets are offered. Moreover, several Android applications are offered for students to practise pronunciation. How to create video-vocabularies is also described, so that teachers can create videos with the specific vocabulary they want their students to learn. It also explains how the video-vocabulary material can be used to create games on the Educaplay platform.
Issue Date: 1-Jun-2022
Publisher: Jaén: Universidad de Jaén
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/masterThesis
Licencia de Acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Licencia de Acceso - URI: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Appears in Collections:Máster Interuniversitario en Enseñanza Bilingüe y Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras

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