Díaz Pérez, XavierNavarrete Monsalve, CarolinaUniversidad de Jaén. Filología Inglesa2025-09-222025-09-222025-09-22https://hdl.handle.net/10953.1/26661(ES) Este trabajo analiza el uso del debate como estrategia pedagógica para enseñar inglés a alumnos de primero de bachillerato en un instituto rural de España. Basándose en la LOMLOE y el MCER, promueve un enfoque comunicativo y funcional para mejorar las competencias lingüísticas y comunicativas. Destaca que el debate fomenta la participación activa, el pensamiento crítico y la interacción, facilitando el aprendizaje significativo. El estudio se divide en dos partes: una fundamentación teórica sobre el uso del debate en la enseñanza de idiomas y una propuesta de situación de aprendizaje con actividades estructuradas. A través de un enfoque mixto, se analiza su impacto en la expresión oral y la argumentación en inglés, promoviendo la innovación educativa y la formación de ciudadanos críticos. (EN) This paperwork analyses the use of debate as a pedagogical strategy to teach English to first year high school students in a rural high school in Spain. Based on the LOMLOE and CEFR, it promotes a communicative and functional approach to improve linguistic and communicative competences. It highlights that debate encourages active participation, critical thinking and interaction, facilitating meaningful learning. The study is divided into two parts: a theoretical background on the use of discussion in language teaching and a proposed learning situation with structured activities. Through a mixed approach, its impact on oral expression and argumentation in English is analysed, promoting educational innovation and the formation of critical citizens.engAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spainhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/Enseñanza de lenguas5701.11A COMPREHENSIVE EXAMINATION OF MULTIMODAL DEBATE AS A TOOL FOR ENGLISH LANGUAGE EDUCATIONinfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccess