Demetriou, EroullaRomán-Castro, AlbaUniversidad de Jaén. Filología Inglesa2017-11-142017-11-142017-05-22http://hdl.handle.net/10953.1/5557Este Trabajo de Fin de Grado consiste en primer lugar en una introducción teórica sobre la utilidad de la literatura en la enseñanza de inglés como lengua extranjera en la etapa de educación primaria y el empleo de esta a lo largo de la historia como recurso metodológico. La segunda parte incluye una unidad didáctica propuesta y elaborada con la ayuda de la teoría en cuestión. En ella se proponen seis sesiones, las cuales constan de diferentes actividades basadas en un clásico de la literatura infantil, el libro La telaraña de Carlota del autor americano E. B. White.This End of Degree Dissertation consists firstly of a theoretical introduction about the usefulness of literary sources in the teaching of English in the primary school foreign language classroom and how literature has been employed throughout History as a methodological resource. The second part of the project presents a didactic unit which has been created and elaborated by using this theoretical introduction. In this didactic unit, there are six lessons which are composed of different activities based on one of the classics of children’s literature, Charlotte’s Web, by the American author E. B. White.spainfo:eu-repo/semantics/openAccessLengua extranjera5701.075701.08Lengua y literaturaLenguage and literaturelengua infantilLanguage of childrenUsing literature in the primary school EFL classroom: E.B. White’s Charlotte’s Web (1952)info:eu-repo/semantics/bachelorThesis