Pavón Vázquez, VíctorSerrano Bellido, ManuelUniversidad de Jaén. Filología Inglesa2020-11-182020-11-182020-11-18https://hdl.handle.net/10953.1/13083[ES]El trabajo presenta 2 partes: en la primera se estudian las actividades en la naturaleza en el currículum de la Educación Secundaria Obligatoria y su relación con las competencias clave; la segunda parte consiste en un diseño cuasi-experimental para intentar demostrar la eficacia del modelo de Educación -Aventura y CLIL, en comparación con un modelo tradicional. En base a los resultados obtenidos podemos afirmar que la primera propuesta aporta mejores puntuaciones que la segunda[EN]The work presents 2 parts: in the first one, activities in the natural environment are studied in the Compulsory Secondary Education curriculum and its relation to the key competences; the second part consists of a quasi-experimental design to try to demonstrate the effectiveness of the Education-Adventure and CLIL model, compared to a traditional model. Based on the results obtained, we can affirm that the first proposal provides better scores than the second.enginfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Españahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/5701.11Enseñanza de lenguasTeaching of LanguagesOutdoor activities and CLIL approach: a didactic proposal through the Adventure-Education modeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis