Alcaraz Sintes, AlejandroFernández-Méndez, RaquelUniversidad de Jaén. Filología Inglesa2017-05-242017-05-242017-05-24http://hdl.handle.net/10953.1/5021Este trabajo se llama el uso del teatro inglés en la enseñanza del inglés como lengua extranjera: Romeo y Julieta. Consta de dos partes principales: un marco teórico y una parte práctica. Hablando en general, en el marco teórico voy a explicar la historia de la literatura en el aula, los tipos de actividades de teatro que los profesores pueden utilizar en el aula, las principales características y convenciones del teatro isabelino y las posibles aplicaciones de Romeo y Julieta en el aula. En la parte práctica voy diseñar una unidad didáctica llamada Romeo y Julieta donde pondré en práctica aquellos aspectos explicados en la sección de teoría.This work is called The use of English drama in teaching of English as a Foreign Language: Romeo and Juliet. It consists of two main parts: a theoretical framework and a practical section. Broadly speaking, in the theoretical framework I will explain the history of literature in the classroom, types of drama activities that teachers can use in the classroom, main features and conventions of Elizabethan theatre and possible applications of Romeo and Juliet in the classroom. In the practical section I will design a didactic unit called Romeo and Juliet where I will put into practice those aspects explained in the theoretical section.enginfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesslengua extranjera: Inglés5701.116202.00Enseñanza de lenguasLanguage TeachingTeoría Análisis y Crítica LiterariaTheory, Analysis and Literary CriticismTHE USE OF ENGLISH DRAMA IN THE TEACHING OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE: ROMEO AND JULIETinfo:eu-repo/semantics/masterThesis