Alcaraz Sintes, AlejandroChica Castro, JesúsUniversidad de Jaén. Filología Inglesa2015-10-012015-10-012015-06-25http://hdl.handle.net/10953.1/1993El objetivo de este trabajo es explicar y analizar la importancia de los cognados del español en el proceso de enseñanza del inglés. Para ello, se analizará un glosario compuesto por 55 cognados que pueden suponer una dificultad para los estudiantes. El glosario se analizará en términos de origen, evolución semántica y posibles dificultades para los alumnos. También se añadirá una breve contextualización histórica y teórica.The aim of this paper is to explain and analyse the importance of Spanish cognates in the process of teaching English. In order to do this, a glossary of 55 cognates with which students may have difficulties will be analysed. The glossary will be studied in terms of its origin, semantic evolution and possible difficulties for students. A brief historical and theoretical contextualisation is also added.enginfo:eu-repo/semantics/openAccessLingüística aplicada57025702.025705.045705.01Lingüística diacrónicaDiachronic linguisticsEtimologíaEtymologyLexicologíaLexicologyLingüística comparadaComparative linguisticsCognates: historical explanation and didactic implicationsinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis